mandag 9. september 2013

10 energigivende septemberaktiviteter


 
Jeg er endelig tilbake på kontorpulten min (som var svært vanskelig å forlate på ferdag - hadde bare lys til å jobbe, jobbe, jobbe), og kan se tilbake på en veldig engergigivende helg. Her er 10 anbefalinger til hva man kan finne på f. eks neste helg:
  1. Ta med barna til Baker Hansen og spise boller. Selv valgte jeg en muffin med eple, kanel og vaniljekrem - fantastisk godt!
  2. Lese bok på terrassen. Hvis en bare kler litt på seg og tenner noen lys, kan man fremdeles sitte ute til langt på kveld
  3. Invitere venner og venninner på vaffelspising. Jeg synes høsten passer så fint til dette; vi kan steme dem ute og unngå os, og selv om sola står rett på er det akkurat passe varmt å sitte i solveggen. I år er det jo nesten ikke veps en gang!
  4. Pynte med høstlyng, gladioler, georginer og solsikker
  5. Ta med tepper og dyner ned i sofaen, og se tv sammen med barna. Denne søndagen var det Mummi på Morgenbarne-TV; kjempekoselig!
  6. Ta en tidlig løpetur. Man blir belønnet med en frisk start på dagen, lite trafikk og nydelige soloppganger
  7. Spise knekkebrød med brie og marmelade. Jeg kommer ikke over hvor godt dette er! Har helt fått dilla
  8. Drikke søndagskaffe og lite krevende lesestoff i sola på trappa
  9. Grille middagene. Føler liksom at det kan være siste sjanse når som helst nå
  10. Start uka med et morgenbad! I dag var det 11 grader i lufta og litt kald vind, men vannet er fremdeles kjempedeilig :)

Ingen kommentarer: