tirsdag 17. september 2013

10 forslag til fine ting man kan gjøre for andre

Happiness /1/
I dag har jeg tatt NRKs Lykketest! Jeg synes jeg kom greit ut av det, og svarte etter beste evne på de litt vage, og altomfattende spørsmålene. Da testen var ferdig, fikk jeg foreslått noen områder jeg kan jobbe videre med, for å øke min egen grad av lykke. Forslaget jeg likte best, er å gjøre noe fint for andre. NRK var også greie nok til å komme opp med en lang liste over konkrete forslag. Her sakser jeg mine 10 favoritter*, og setter meg herved som mål å få gjort alle ti innen utgangen av oktober:
  1. Gi blod
  2. «Pay it forward». Gjør noe fint for tre stykker, og be dem gjøre det samme til tre nye
  3. Still opp på dugnad
  4. Les en historie for et barn
  5. Kjøp en blomsterbukett til en person du liker
  6. Gi gamle ting til veldedighet
  7. Send en hyggelig sms til noen du vet vil bli glad for det
  8. Fortell at kollegaen din gjør en god jobb
  9. Inviter naboene til en kaffe og en prat
  10. Ta kontakt med gamle venner
* på NRKs liste var det ca 45 punkter, men jeg synes mange av dem var ganske like, så de legger jeg inn i mine punkter over. Dessuten smiler jeg til fremmede allerede, jeg holder dører, og jeg gir gode klemmer og komplimenter når det passer.


2 kommentarer:

Koselig koselig sa...

Takk for tipset, vi tok opp programmet i går og har ikek fått sett det ennå, men det gleder jeg meg til :)

Anaruh sa...

haha - er det et program også? Jeg ser (nesten) aldri TV, så det har jeg ikke fått med meg. Leste bare om det på nettet