søndag 22. september 2013

10 nye loppebøker til biblioteket mitt

Untitled
I tillegg til antatt fint innhold, synes jeg fargene her er sikkerlig fine.

I går var gulljenta og jeg på loppemarked på Haslum skole. Jeg synes det var nokså mye skrot der, men bokavdelingen var helt fantastisk! Jeg kunne sikkert plukket med meg flere enn de følgende 10, men jeg orket ikke bære flere, og gulljentas tålmodighet (og bøtte med popkorn) begynte å ta slutt. Uansett - her er 10 nye bøker i min private samling:
  1. Lucy Cousins - Mollys klokkebok (valgt av gulljenta, og forsvant på rommet hennes før jeg fikk tatt bilde)
  2. Jan Kjærstad - Homo Falsus eller det perfekte mord
  3. Selma Lagerlöf - Gösta Berlings saga
  4. Thomas Mann - Døden i Venedig
  5. Toni Morrison - Elskede
  6. Johan Borgen - Lillelord
  7. Ninni Roll Anker - Det svake kjønn
  8. Mikkjel Fønhus - Trollelgen (og Det skriker fra Kverrvilljuvet i samme bok, men de var førstnevnte jeg var ute etter)
  9. Jules Verne - Tsarens kurer
  10. Jules Verne - Jorden rundt på 80 dager
De to siste har jeg tenke å lese høyt for barna, tenker at sistnevnte blir funnet fram som høstferielesning. For min egen del står Elskede og Homo Falsus ganske høyt på leselista. Sammen med flere hundre andre bøker...


2 kommentarer:

Maren sa...

Fantastisk fin liste og fangst <3

Anaruh sa...

Jepp, jeg er veldig fornøyd! Det var noen flere bøker der jeg kunne tenkt meg, men ble plutselig usikker på om jeg hadde dem allerede :)