fredag 4. oktober 2013

10 planer for helgen


Det er kanskje litt feil å si "Endelig helg" når man har vært på ferie 4 av 5 arbeidsdager denne uka, men likevel føles det helt greit å tusle hjem fra jobben om ikke så altfor lenge.

Etter fine dager på fjellet med intensiv pleie av sjel og de nære familierelasjoner, ser jeg for meg en helg hvor jeg setter til litt krutt og får gjort unna en del praktiske gjøremål, samt tar et tak når det kommer til pleie av høsthuden. Her er 10 ting jeg har lyst til å gjøre denne helgen:
  1. Vaske bilen både inni og utenpå - utenpå er gjort, inni gjenstår
  2. Sjekke mulighetene for en Vestlandsreise litt senere i høst - check
  3. Bytte ut visne blomster med nye, friske - check
  4. Hente bestilte bøker og filmer på biblioteket - check
  5. Ha hjemme-spa på badet - check
  6. Gå en lang tur; og helst prøve om det går greit å løpe - check; ble gåtur
  7. Se film i armkroken til min kjære - check
  8. Gjøre litt ymse "kontorarbeid"  - check
  9. Rydde og sortere ut rusk og rask fra barnas leker - check
  10. Bytte om fra sommer- til vintergarderobe for de to små - check
I tillegg skal jeg finne tid til å lese sammen med gullgutten, drikke kaffe og lese aviser og kanskje også strikke litt videre på sokken jeg begynte på i ferien. Men ingen hast; det er jo helg!

Ingen kommentarer: