onsdag 2. oktober 2013

Tredje statusoppdatering på årets 10 litteraturmål


Årets tredje kvartal er over, og det er på tide å oppdatere litteraturmålslista igjen. Under følger listen, med kommentarer i enten grønt (der jeg ligger bra an) eller rødt (punkter hvor jeg må legge inn litt innsats):
  1. Lese ut Anna Karenina - ferdig
  2. Lese flere bøker enn i 2012 -  37 av minst 38 er lest. Den siste skal nok gå greit
  3. Lese minst en bok av de gjenstående fire på Dagbladets liste - Øystein Lønn er lest
  4. Lese en bok av Kjartan Fløgstad når det blir sommer - er litt usikker; lese eller la være?
  5. Lese minst en novellesamling - opptil flere er lest
  6. Lese Nærmere Høst av Marianne Kaurin - ikke ennå, står på venteliste på biblioteket
  7. Lese minst en bok fra Verdensbiblioteket - Tok enkleste vei ut her; det ble Pippi Langstrømpe
  8. Lese noe av en Nobelprisvinner - A Thousand Cranes av Kawabata Yasunari er lest og elsket
  9. Lese minst en bok av en ikke-europeisk og ikke-amerikansk forfatter - lest; se over
  10. Lese for en god sak - still going strong! Har en egen teller for dette i menyen til høyre
Dette ser jo riktig bra ut! Et helt kvartal igjen, og 8 av 10 mål er (så godt som) oppnådd. Jeg er litt usikker på om jeg skal lese Fløgstad nå, og prøve hvordan han er om høsten, eller om jeg skal bare skal la det fare. En stor og vanskelig avgjørelse må tas, ser jeg...

De som vil se hva jeg har lest så langt i år, kan klikke seg inn på profilen min på Bokelskere.no; den er så godt som alltid oppdatert.

Ingen kommentarer: