fredag 15. november 2013

10 linjer om denne uka

Hele denne uken har jeg vært kledd omtrent sånn her - strikkekjole, tjukke strømper og skjerf

Denne uken har vært hektisk på det mentale planet. Jeg har tenkt flere ganger de siste dagene, at nå må jeg få satt meg ned og laget lister over alle tankene som flyr omkring i hodet, men aldri helt funnet roen.

Nå unner jeg meg fin fredagslunsj (medbrakt matpakke og en kopp te), og skal i alle fall få til å notere ned de ytre små begivenhetene som har formet denne uken. Denne uken har jeg:

1.      kjøpt julegaver til tantebarna mine
2.      ... og noen fine ting til meg selv
3.      hatt følelsen av at jobben jeg gjør ikke verdsettes, og vært sint og lei meg på grunn av en fillesak som gikk veldig i min disfavør. Det var ikke min skyld en gang!
4.      fulgt gulljenta på allidrett for første gang; gikk veldig mye bedre enn ballettforsøket *puh*
5.      gått tur i lunsjpausene. Frisk luft og littegranne sol
6.      holdt døren åpen for - og egentlig gått gjennom den, på vei mot neste åpne dør - for noe som kan vise seg å være en stor mulighet. Hvis jeg bare beveger meg utenfor komfortsonen
7.      hostet om nettene, gjespet på dagtid
8.      vært effektiv med husvasken - kan ta helg med god samvittighet nå
9.      klart å trykke "gjenopprett fabrikkinnstillinger" på iPhonen min - by mistake; tro du meg! - og styra fælt med å få ting tilbake slik det var igjen. Heldigvis har jeg automatisk synkronisering til iCloud
10.  skrevet ferdig min egen ønskeliste. Tror i alle fall den der ferdig... Må tenke litt til, og så legger jeg den her på bloggen

Om to timer har jeg planer om å forlate åstedet, og ta helg litt tidlig. Hodepinen kverner, ringene under øynene er historiske, og jeg trenger en liten time-out før jeg henter i barnehagen. TGIF!

God helg alle sammen!

3 kommentarer:

Sulvis sa...

Spennende med åpen dør! Håper å få høre mer om den!

God helg til deg! Nå: Hvil!

Ting som gjør en glad sa...

Usj, sånne situasjoner på jobb stjeler glede og entusiasme! Håper det går bedre etterhvert!

God og velfortjent helg!

Anaruh sa...

Takk for støttende ord Sulvis og Ting som gjør deg glad! Jeg har klart å legge jobbuka bak meg, og nå nyter jeg fredagskvelden i lange drag. Og ja - jeg har planer om å fortelle litt mer om døra mi, men jeg må bare vite litt mer selv først...

Og til slutt: det skal dere vite - dere er "Ting" som gjør meg glad :) God helg!