mandag 18. november 2013

10 positive sider ved denne mandagen

Mandag - grey, blue and blurry
 
Dagen i dag er en skikkelig blåmandag. Og gråmandag i tillegg. Jeg er trøtt etter å ha sittet for lenge oppe i går kveld, starten på dagen ble litt vel hektisk da klokka ringte en halvtime senere enn jeg trodde, 20 minutter med iskald venting på bussen, og selv om jeg har vært superflink til å ikke tenke på mitt lille jobb-issue i helgen, så er det tilbake med fornyet styrke nå. Men jeg har jo et valg; å være skitsur for ting som går på tverke, eller lete etter de fine tingene. Akkurat nå velger jeg det siste. Her er 10 positive sider ved denne mandagen:
  • Chet Baker som sang Look for the Silver Lining på vei til jobben. Jeg tar utfordringen!
  • Mokka fra Waynes – deres beste til nå. Det veier opp for at de glemte å ha i marshmellows, til tross for at jeg ba om og betalte for det
  • Mulighet til å lunte seg gjennom arbeidsdagen
  • Liste over ettermiddagens gjøremål; det står kun kjedelige ting der, men når den er skrevet på rosa papir blir ting liksom litt lettere
  • Planer om å gjøre i stand en overraskelse for en venninne
  • Fint antrekk – med silver linings faktisk! Det viser ikke så godt på bildet, men kjolen har sølvtråder strikket inn i rillene
  • Peggy Lee og Frank Sinatra mens jeg jobber
  • Knekkebrød med brie og plommesyltetøy til lunsj
  • Gleden over at Creme Abricot fra Dior faktisk ser ut til å fungere mot sprukne og vonde neglebånd. Ny bestevenn, tror jeg
  • Å ha valgmuligheter. Og å stadig få små «tegn» som kan hjelpe til med å ta en beslutning dersom det skulle bli behov for det

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hva har skjedd på jobben?

Anaruh sa...

Hei Anonym.
Det har egentlig ikke "skjedd noe" sånn plutselig, bare at noen ganger hoper kjipe ting seg litt opp.

Jeg er litt oppgitt over at det til tider er en del manglende kommunikasjon, omorganiseringer skaper litt uro for tiden, og i tillegg skal vi flytte kontorplasser, noe som gjør at jeg får en plass som er mindre bra enn den jeg har i dag.

Og når man er sliten og trøtt, været er grått og mørkt og man i tillegg har ting som skjer på det private plan, kan det bli litt mye på en gang. Særlig siden jeg elsker jobben, og har hatt den som et kjært "tilfluktssted". Da er det litt ekstra kjipt når denne følelsen ikke er helt tilstede for tiden...

Men ting ordner seg jo alltid. I dag er det sol, et tidlig møte gikk veldig bra, og nyheten om ny kontorplass har fått gått seg til litt :)

Anonym sa...

Skjønner akkurat hva du mener. Jeg har selv jobbet i et firma i mange år og der er det så mye som skjer hele tiden som gjør at det ikke føles ut som den samme arbeidsplassen som tidligere. Jeg har sikkert byttet plass 10 ganger de siste 3 årene og det er slitsomt. Når man endelig har kommet i "flyten" så skal man dras opp med rota igjen. Jeg hadde, som deg, arbeidsplassen min som et kjært sted, men nå kjennes det ikke sånn ut lenger, nå er det liksom bare blitt en "jobb". Men men, det er vel slik livet er blitt og mesteparten av alle firmaer i dag opptrer vel etter den samme "profilen". Jeg er nå inne på et prosjekt med å finne "lykken" i "bare" hverdagen og skjønne at jobb er bare en jobb. Det er kun der du går for å få til de tingene du ønsker deg i hverdagen og at det er der lykken ligger. Men det er vanskelig å lære en gammel bikkje å sitte så det å snu om fra å føle et samhold der til å kun se på det som en jobb er vanskelig, men med tid og stunder håper jeg det går seg til. Ønsker deg en strålende tirsdag og ved å ikke bruke så mange "kalorier" på jobb, husk at du har de virkelige gode tingene når dagen gryr litt, familien din <3

Anaruh sa...

Tusen takk for fine ord! Og lykke til med hverdagslykkeprosjektet ditt!

Egentlig er det jo sånn at jeg trives med oppgavene jeg har, og jeg har noen fantastiske kollegaer, så jeg har jo fremdeles mye som er fint på jobben.

Og så er det - som du sier - hjemme med familien som er hjemme. Jobben er noe jeg gjør, og frustrasjoner som bygger seg opp der, skal ikke måtte gå utover tiden hjemme. Takk for den påminnelsen!