onsdag 20. november 2013

10 skjønnlitterære bøker på årets ønskeliste


Det kommer vel ikke som noen overraskelse at jeg ønsker meg bøker til jul også i år. Selv om hjemmebiblioteket fremdeles inneholder mange uleste titler, er det alltid plass til noen flere.

 
Her er 10 skjønnlitterære bøker jeg jeg ønsker meg til jul i år (og til bursdagen to-tre uker senere):
  1. No one belongs here more than you av Miranda July (engelsk)
  2. Steppenwolf av Herman Hesse (engelsk)
  3. Herfra blir du bare eldre; prosa av Johan Harstad (norsk)
  4. Kejsarn av Portugallien av Selma Lagerlöf (svensk)
  5. Fra hus til hus av Kristín Marja Baldursdóttir (dansk)
  6. Afrikaneren; Portrett av en far av J.M.G Le Clézio (norsk)
  7. Burmese Days av George Orwell (engelsk)
  8. The executioner's song av Norman Mailer (engelsk)
  9. Alberte og friheten av Cora Sandel (norsk)
  10. Bare Alberte av Cora Sandel (norsk)

Bøker i mitt

5 kommentarer:

Sussie sa...

Åh, Alberte-bøkene! Noen av de fineste bøkene jeg har lest i hele mitt liv. Gled deg! :)

D sa...

Fin liste!
Hvis du ikke får Miranda July kan du få overta min:)

Kanskje lillebror kommer på din bursdag? Hvilken dato fyller du?

Anaruh sa...

Sussie - ja, jeg har hørt mange som sider det! Jeg har Alberte og Jakob, men sparer liksom litt på den. Kanskje i vinter?

D - jeg har bursdag den 9. januar. En knakande fin dag å ha bursdag på :)

Snart tretti sa...

Ja, da kommer nok ikke lillebror på dagen din, han venter sikkert til februar, som søstra ;P

Maren sa...

Sandel og Lagerlöf er kanskje de beste gavene i hele verden!