torsdag 10. august 2017

10 fine sommerinnkjøp

Chevre Fra Håøya naturverksted. De har også veldig gode kanelboller der

En ting som er fint med å tilbringe sommerferien litt her og litt der, er at man av og til dropper innom koselige steder som har fine ting til salgs. Eller at man ligger på svai (ligger midt utpå vannet og ikke inntil land) med seilbåt og finner ut at man skal sjekke om man finner en spesiell sak på Finn.no, og ender opp med å gjøre noen varp der.

I sommer har jeg handlet både på nett og i (brukt)butikker, og nå som vi er hjemme igjen, er det fint å tenke på at jeg skal kose meg med disse innkjøpene i ukene og månedene som kommer. Jeg vet ikke om jeg husker på alt sammen nå, men i sommer har jeg i alle fall kjøpt:

  • en diger bunke gamle Gulltopp og Frøken Detektivbøker til barna. Lesing 4 evah!
  • garn til både tova tøfler (ferdige), varme sokker og et stilig tweedskjørt (påbegynt)
  • godteri (ehem). Jeg har både sjokolakris fra Johan Bülow og vepsebol fra Brynild i skapet
  • velværeprodukter fra iHerb. Sjampo og balsam med mynte, og deilige ansiktsoljer fra Acure
  • en såååå velduftende håndsåpe (snø) fra C. De hadden den på toalettet på Skafferiet, og jeg måtte bare kjøpe med meg en flaske. Beste håndsåpeduft noen sinne
  • litt nytt tøy (singlet og sokker) etter å ha bodd i samme klær i en uke på seilferie. For en luksus!
  • og glitrende Essielakk fra årets sommerkolleksjon
  • spiselige saker som chevre fra Håøya naturverksted (spist opp), eplemost fra Tou, syltetøy fra Hovelsrud gård på Helgøya, rabarbra og rørte bær fra mammas hage, og chili- og rabarbrasyltetøy som min svigerinne har laget. Svingodt sammen med Jarlsberg!
  • en fin, gammel metallboks med jordbær på til å ha kjeks i; et funn fra Freetex på Lillehammer
  • filmer kjøpt på nett; filmer jeg har sett før, men vil se igjen og igjen. Noen også sammen med barna. Karate kid, for eksempel. Og Jurassic Park!

Luksusshopping etter flere dager til sjøs. Ren singlet! Garn (og pinner)! Neglelakk!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hei! Liker bloggen din så godt! Gir masse inspirasjon i hverdagen. Mvh LF

Anaruh sa...

Hei LF, så hyggelig! Tusen takk for varmende ord :)

Anonym sa...

Mye flott på lista di! Du kommer til å gå en flott høst i møte! Og jeg gleder meg til nye og inspirerende innlegg! Lurt å lage lister over det man vil/ønsker. Jeg "strever" litt med at listene mine bærer preg av mye plikt. Kanskje derfor det har blitt få lister siste halve året.
Ønsker deg en god helg - ikke så mange timene igjen!
Wibecke