mandag 7. august 2017

10 ting jeg har lyst til å gjøre - uke 32

Så langt i år har disse ukelistene over ting å gjøre vært en salig miks av ting jeg har hatt planer om, ting jeg har hatt lyst til og ting jeg må gjør i løpet av de kommende dagene. I forbindelse med at det snart er nytt semester (august føles nesten like mye som nytt år som januar), tenkte jeg å gjøre litt om på dette. Jeg har selvfølgelig fremdeles nok av ting som må gjøres også denne høsten, men kjenner at jeg ikke nødvendigvis har lyst til å skrive de ned på en liste i bloggen. Det får holde at det står i diverse kalendere, på post-its, i notatbøker osv.

Så fra nå av: bare ting jeg har lyst til. Og samtidig: det er ok å ombestemme seg, og droppe det hvis lysten forsvinner. For i sommer har jeg tenkt mye på hva som gir energi, hva som tømmer lagrene og hva som gjør meg glad, og jeg har kommet fram til at mitt nye mantra er
Det haster ikke. jeg har det ikke travelt. Alt til sin tid
Denne uken har jeg lyst til å gjøre disse 10 tingene, i alle fall her jeg sitter mandag formiddag med en kopp solbærte og nyvasket, fluffy hår (og en liten presisering til slutt: jeg kommer ikke til å markere om punktene er gjort eller ikke mer):
  • Treffe venninner
  • Ta et fotbad og stelle føttene
  • Se Harry Potter og ildbegeret
  • Kjøpe en pakke Liptons Blue Fruit, min faste skolestarts-te
  • Sjekke høstens program for Operaen
  • Lese ut Falskmyntnerne
  • Spise lange frokoster
  • Være ute i hagen. Tror kanskje det er varmt nok til å sitte på terrassen om kveldene?
  • Dra en tur i skogen og plukke blåbær
  • Drikke virgin mojitos

Virgin apple mojito i hagen 6. mai i år

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hører gjerne fra deg dersom du finner Liptons Blue Fruit noe sted, for den har vært savnet en ganske god stund for min del.....!?

Anaruh sa...

Will do. Ganske sikker på at jeg så den på Meny for noen uker siden? Men tror bare det er der de har den, Kiwi og Rema har den i alle fall ikke

Pluto sa...

Har lengtet etter deg i sommer, og her kommer du både på blogg og kafé. Takk! Fin liste, og lurt å skrive om de tingene du har lyst å gjøre. Nyt!

Anaruh sa...

Anonym: til nå har jeg faktisk ikke funnet blue fruit andre steder enn i en sånn Lipton variety pack med solbær, bluefruit, sitron og forest fruit. Men det funket det også :) Skal si i fra hvis jeg finner den i egen pakke.

Pluto: Takk det samme! Velidg fint å se deg igjen <3